Sfaturi legate de nutriție pentru mountain-bikeri

 

Nutriţia de calitate, în cazul unui practicant de mountain-biking, începe cu un mic dejun săţios şi sănătos. Somnul epuizează rezervele de glicogen ale organismului, fapt care duce la scăderea zahărului în sânge. Acest amănunt, spun oamenii de ştiinţă, are efect direct asupra capacităţii de concentrare, o chestiune foarte supărătoare pentru sportivul care se chinuie să memoreze noi tehnici de antrenament şi se miră constant de ce nu le ţine minte. Pentru ca acest lucru să nu se întâmple, mănâncă un mic dejun bogat în carbohidraţi, sărac în proteine şi grăsimi. De asemenea, sunt recomandate gustările rapide, care pot fi luate „la drum", precum sandvişurile cu gem sau batoanele energizante.

Fructele şi legumele joacă şi ele un rol important în nutriţie. Nu uita de ele. Dacă ai uitat, înseamnă că iar ai puţin zahăr în sânge şi trebuie să mai mănânci puţină ciocolată.

Dacă oamenii de ştiinţă britanici spun că micul-dejun să fie sărac în proteine, asta nu înseamnă să nu mănânci deloc proteine. Încearcă nişte iaurt. De asemenea, lapte. Neapărat lapte dacă vrei să te faci puternic şi să ai performanţe. Dacă te antrenezi din greu, bea cel puţin un litru de lapte pe zi.

 

Ceaiul verde  reprezintă o excelentă sursă de antioxidanţi. Nu-l omite. La fel, savanţii britanici au numai lucuri bune de spus când vine vorba de cafea. E un bun energizant, recomandat a fi luat cu o oră înaintea cursei. De asemenea, uleiul de peşte, spanacul şi nucile sunt recomandate.

Sursa: http://www.bycicling.com/

Clubul Bănățean de Turism